.

Retouren

Wij hopen natuurlijk dat jouw bestelling voldoet aan jouw verwachtingen. Uiteraard kan het voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het (SALE)product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben.

Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van reden te annuleren, het zogenaamde herroepingsrecht. Dit moment gaat in op de dag dat je het product ontvangt. Je hebt dus eigenlijk 14 dagen de tijd om te bepalen of je het product wilt houden of terugsturen.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag terugbetaald. Je draagt zelf de kosten voor terugzending van het product.

Als je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Boogalooz geretourneerd moeten worden.

Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@boogalooz.nl om je retour aan te melden zodat wij weten welke artikelen wij terug kunnen verwachten. Graag verzoeken wij je om ook het ingevulde retourformulier bij de retourzending mee te sturen. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd zijn, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Producten waarvan het kaartje en/of etiket ontbreekt of niet in de in originele staat is aangehecht, kunnen wij helaas niet terug nemen. Gebruik een product dus niet meer dan noodzakelijk om te beoordelen of je het wilt houden!

Retourbeleid

  • Omruilen kan helaas niet. Je kunt het item wel opnieuw bestellen (en het andere terugsturen).
  • De producten die worden geretourneerd zijn jouw verantwoordelijkheid tot ze terug in ons bezit zijn.
  • We betalen de producten terug tegen de prijs waarvoor je ze hebt gekocht - ook producten gekocht in de SALE.
  • Alle goederen worden geïnspecteerd wanneer we ze terugkrijgen.
  • Als je je retourformulier kwijt bent, kun je op deze pagina een nieuwe downloaden.

Hoe retourneer ik een bestelling?

Volg de volgende, eenvoudige, stappen om snel en gemakkelijk een of meerdere producten uit je bestelling aan ons terug te sturen:

  • Stop het product terug in het zakje waarin dit werd geleverd, zodat het onderweg niet beschadigd raakt.
  • Vul het retourformulier in en noteer zo nodig de reden van retournering.
  • Plaats de producten en je retourformulier terug in de doos waarin dit werd geleverd.
  • Knip het adresstrook af van het retourformulier en plak dit adres op de doos.
  • Je bent klaar om het artikel te retourneren.
  • Nederland: Lever het pakket aan bij de dichtstbijzijnde PostNL Postkantoor/ Pakketpunt
    België: Lever het pakket aan bij de dichtstbijzijnde Bpost Parcelshop. Het is belangrijk dat je een bewijs van retournering krijgt.
  • Je ontvangt een e-mail zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen. 

Download hier je retourformulier

Ruilen

Wil je jouw product ruilen tegen b.v. een ander product of andere maat? Helaas kunnen producten niet online omgeruild worden, alleen retourneren is mogelijk. Je kunt hiervoor contact opnemen met info@boogalooz.nl zodat wij weten welk artikel wij terug kunnen verwachten. Je draagt zelf de kosten voor terugzending van het product.

Wil je een andere maat of product, dan is dit de procedure:

  • Plaats zelf een nieuwe bestelling van het nieuwe product en betaal deze direct. Dit product is dan voor jou gereserveerd en wordt zo spoedig mogelijk verstuurd.
  • Volg verder "Hoe retourneer ik een bestelling?"

Wij zullen bij de verwerking van de retourzending de geretourneerde items crediteren en het bedrag ervan op je rekening terugstorten.

Soms zijn producten niet voorradig wat de levering kan vertragen. Mochten producten helemaal niet meer leverbaar zijn, dan krijg je het aankoopbedrag uiteraard vergoed.

Retourneren per post

  • De kosten van de retourzending

De kosten van alle retourzendingen zijn voor eigen rekening, Boogalooz vergoedt deze kosten alleen als je een verkeerd product hebt ontvangen

of het product beschadigd is geleverd.

  • Producten uit verschillende bestellingen retourneren

Dit is geen probleem. Sluit eventueel meerdere retourformulieren bij, zolang maar helder is welk product uit welke bestelling komt.

  • Bij een eventueel defect/beschadigd product

Graag eerst contact opnemen via info@boogalooz.nl vóórdat je het item retourneert dan kijken we samen naar een passende afhandeling.

Kosten retouren

Deze kosten variëren binnen Nederland van circa €5,- (goedkoopste optie DHL) tot €6.50 (goedkoopste optie PostNL). Dit kan afhankelijk van de extra opties zoals verzekerd versturen oplopen tot circa €13,-. Deze kosten zijn een indicatie hieraan kunnen geen rechten ontleend worden.

Je mag zelf weten hoe je jouw zending retourneert. Weet je een goedkopere oplossing, dan is dit natuurlijk prima. Retourneren is wel op eigen risico. Ons advies is om altijd traceerbaar te verzenden zodat je de kosten bij verlies of schade kunt verhalen bij het door jouw gekozen vervoersbedrijf. Bewaar je verzendbewijs goed!

Tot slot

Alle producten worden bij ontvangst nagekeken en zo snel mogelijk verwerkt (binnen 14 dagen).

Je ontvangt een terugbetaling voor het geretourneerde product op de rekening welke is gebruikt voor de originele aankoop. Deze terugbetaling is kosteloos voor jou.

Heb je toch nog vragen? Stuur dan even een mailtje naar info@boogalooz.nl. We helpen je graag!